Partene
Selger er Isblå AS, Storgaten 21, 3126 Tønsberg, kontakt@isbla.no,
+47 920 54 401, 916770219MVA, og betegnes i det følgende som selger/selgeren.
Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.
Priser/Betaling
Alle priser er oppgitt i NOK og er inklusiv MVA. Betaling gjøres enkelt med Klarna Faktura eller bankkortløsning via PayEx.
For firmakunder med kredittavtale gjelder avtalefaktura.
Ved bestilling oppgir du følgende:
- Din adresse og nødvendig betalingsinformasjon.
- Koden du har fått fra din lege/naturterapeut
- Hvis du ikke har noen terapeut, eller har en terapeut som ikke ligger i vår liste, kan du selvfølgelig kjøpe på vanlig måte.
Levering
Bestilte varer sendes med Posten, og frakt hos Isblå.no er kr. 75,- inkl. mva, eller fri frakt for kjøp over 1000 kr. Pakken blir i regelen postlagt 2-3 virkedager etter at vi har mottatt betalingen – så sant vi har varene på lager.
Pakken vil være fremme hos mottakeren innen 2-7 virkedager etter at betalingen er registrert, avhengig av hvor i landet du bor.
Angrerett / Reklamasjon
Hvis du ikke er fornøyd har du ubetinget angrerett innen 14 dager (ifølge kjøpsloven).
Hvis du angrer kjøpet betaler du selv retur frakten.
Angrerettskjemaet finner du her.
Ved feillevering eller det er feil på varen, erstatter vi også returfrakten og sender ny vare uten ekstra omkostninger.
Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.
Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.
Varer knyttet til helsevern og hygiene
Det er ikke angrerett på forseglede varer som av hensyn til helsevern og hygiene ikke er egnet for retur, og hvor forseglingen er brutt etter levering. Dette gjelder for eksempel kosmetiske varer som leppestift, helsekostprodukter og undertøy.
Forbehold
Vi tar forbehold om eventuelle skrivefeil og prisendringer.
Konfliktløsning
Klager rettes til selger innen rimelig tid. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling.
Forbrukertilsynet er tilgjengelig på telefon 23 400 600.