Om Isblå og åpningstider:

Hvem er Isblå?

Isblå er en norsk nettbutikk som selger kosttilskudd. Vi har spesialprodukter for hårmineralanalyser og ellers andre produkter som terapeuter bruker for sine klienter. Du kan som kunde være trygg på at Isblå gjør sitt ytterste for å ha de beste produktene på markedet.

Er det trygt å handle hos Isblå?

Ja, det er trygt å handle hos Isblå. Betalingen skjer gjennom kjente og trygge betalingsløsninger som Swedbank, Klarna og Vipps.

Har Isblå.no en fysisk butikk?

isblå.no er i utgangspunktet en nettbutikk, men ved avtale kan vi levere ut varer fra lageret/kontoret. Vi har også en del terapeuter i vårt nettverk som selger våre produkter i sine klinikker.

Hva åpningstidene hos Isblå?

Nettbutikken isblå.no har åpent hele døgnet 24/7. Kundeservicetelefonen 920 54 401 har svartid mandag, tirsdag og torsdag fra kl 10.00–14.00. Kundemailen kontakt@isbla.no besvares ved anledning.

Frakt og levering:

Hvordan sendes varene?

Varene hentes av Bypost og sendes med Bring/Posten.

Hvor mye koster frakten?

For ordre under 1 500 kr koster frakten 75 kr.

Har dere gratis frakt?

Ja, hvis du handler for over 1 500 kr.

Tilkommer det fakturaavgift på ordre betalt med Klarna?

Nei, det tilkommer ikke fakturaavgift på ordre hos isblå.no.

Kan jeg hente varen hos Isblå?

Ja, du kan hente varen hos oss på kontor/lager. Da markerer du i ordren at du ønsker å hente varene, så vil du bli kontaktet for å avtale hentetidspunkt når ordren er klar.

Hvordan får jeg gratis frakt?

I ordinære perioder får du fri frakt ved ordre over 1500 kr. Vi har også av og til kampanjer med fri frakt. Meld deg på og følg med på våre nyhetsbrev, på vår Facebook- og Instagramkonto.

Hvor sender dere ordre fra?

Vi har kontor og lager midt i Tønsberg i Norge, her hentes og sendes ordrene fra

Sender dere til andre land?

Nei, dessverre, vi sender foreløpig ikke til andre land.

Vil det komme moms eller toll på ordren min?

Nei, det vil ikke komme moms eller toll på ordren din, da vi sender kun fra og i Norge.

Hvordan vil jeg motta pakken?

Ved bestilling vil du få opp valget over hvordan du ønsker at varen skal sendes. Valgene er: Sendes med Pakke i postkasse og pakke til hentested. Pakke i postkassen krever at pakken har en viss størrelse og ikke veier mer enn 2 kg. Pakkealternativet har sporing. Valget vil komme opp hvis det er aktuelt for deg og din ordre. Pakke til hentested gjelder for alle ordre over 2 kg, og kan være et valg hvis du ønsker varene på ditt lokale hentested for post.

Produkter, bruk og oppbevaring:

Er produktene trygge, ferske og holdbare?

Produktene vi selger har god holdbarhetsdato. Det hender vi har produkter som går over Best-før-dato, men da opplyser vi om dette, og vi har alltid datosalg på slike produkter. Selv lang tid etter best-før-dato er som regel våre produkter så godt som like gode som ellers. For de fleste av våre produkter gjelder mottoet «best før, men absolutt ikke dårlig etter».

Kan en gravid bruke alle Isblå omega-3 oljene?

Ja, i utgangspunktet kan man ta alle omega-3 tilskuddene også når man er gravid. Likevel er det en del som velger å være litt forsiktige når det gjelder produkter med anis, siden enkelte av virkestoffene her kan virke stimulerende på livmor i større mengder. Vår Omega-3 med anis inneholder kun 0,6 % anis, og dermed enda mindre av disse stimulerende virkestoffene.

Når det gjelder kapslene, velger noen å være forsiktige p.g.a. innholdet av gurkemeie, som også i større mengder kan virke stimulerende på livmor. 

Vi oppfordrer deg til å snakke med legen din om dette hvis du er usikker og ønsker å bruke anis-varianten eller kapslene, for å være helt sikker. 

Isblå med sitron er en favoritt hos mange. Den vil de fleste barn like og den passer i tillegg fint for gravide. Den er frisk og litt søt på smak p.g.a. sitron og virker i tillegg oppkvikkende.

Kan barn bruke Isblå omega-3?

Etter myndighetenes anbefaling kan barn fra ett år bruke vår villaksolje. Vi anbefaler å gi Isblå villaksolje med sitron, da dette er en smak som passer barn veldig godt.

Jeg er veganer, kan jeg bruke Sano Helseprodukter?

Ja, men Tymo Balanse inneholder små mengder av colostrum, og ønsker du ikke å innta melkerelaterte produkter er Tymo Balanse et produkt å eventuelt styre unna. Ta dette gjerne opp med din terapeut eller lege om dette skulle være en utfordring.

Jeg tåler ikke gluten, melk eller egg, kan jeg bruke Sano Helseprodukter?

Ja, ingen av produktene inneholder gluten, melk eller egg, men Tymo Balanse inneholder små mengder av colostrum, noe de fleste tåler veldig godt, selv med melkeallergi. Er du særlig sensitiv eller ikke ønsker å innta melkerelaterte produkter er likevel Tymo Balanse et produkt å evt styre unna. Ta dette gjerne opp med din terapeut eller lege om dette skulle være en utfordring.

Hvordan bruker jeg produktene jeg har kjøpt?

På hvert produkt står det anbefalt dosering, som vi anbefaler å følge om du ikke har gjort en avtale med terapeut eller lege om annet. Ved bruk av produkter til en balansering med hårmineralanalyser gjelder anbefalingene som medfølger i hårmineralanalyse-rapporten og i samråd med terapeut.

Hvordan oppbevarer jeg produktene?

Alle produktene har anbefalt oppbevaring notert på etikett. Generelt sett kan de fleste produktene oppbevares i romtemperatur, men enkelte bør oppbevares i kjøleskap etter åpning.

Hvor lang er holdbarheten på produktene jeg har kjøpt?

De aller fleste produktene våre er stemplet med Best-før-dato, noe som i de aller fleste tilfeller betyr at produktet kan brukes i lang tid også etter stemplet dato.

Returer og angrerett:

Kan jeg angre på kjøpet mitt?

Ja, du kan angre på kjøpet ditt. Hvis du angrer på kjøpet, har du ubetinget angrerett innen 14 dager (ifølge kjøpsloven). Hvis du angrer kjøpet, betaler du selv returfrakt. Angrerettskjemaet finner du her.

Det er en feil på et produkt eller pakken er skadet. Hva gjør jeg?

Opplever du feil eller skader på produktene du har mottatt, ta kontakt med oss, så vi kan løse situasjonen enkelt og raskt.

Må jeg betale for retur av varen?

Hvis returen skyldes skade eller mangler på et produkt, vil vi dekke returkostnad. Hvis returen skyldes bruk av angrerett, må kunde selv dekke returkostnad.

Jeg har ikke fått SMS eller e-post om levering?

Ring oss på 920 54 401 mandag, tirsdag og torsdag fra kl 10.00–14.00 eller bruk kundemailen kontakt@isbla.no.

Jeg har betalt varen, men ikke mottatt ordren. Hva gjør jeg?

Vi pakker og sender varer to dager i uka, mandag og torsdag. Varer som kommer inn innen kl 12.00 disse dagene blir pakket og sendt samme dag. Har ordren kommet inn etter kl 12.00, kan vi ikke garantere at ordren blir sendt samme dag som bestilt, i disse tilfeller blir ordren liggende til neste pakkedag. Dette kan føre til at du som kunde opplever lengre ventetid enn du forventer. Har du mottatt sporingsnummer på ordren kan du enkelt sjekke opp hvor pakken din er på bring.no, og vite når du kan forvente å motta pakken. Er ikke dette tilfellet i saken, ta kontakt med oss, så finner vi et svar og en løsning.

Hva skjer om jeg ikke henter pakken min?

Hvis du ikke henter pakken på hentested vil pakken gå i retur til oss etter en viss tid. Du vil i tillegg bli belastet med et gebyr på 200 kr i tillegg til frakt og returfrakt.

Ordre, endringer og sporing:

Jeg har fått ny adresse/oppgitt feil adresse, hva gjør jeg?

Ved ny adresse, ta kontakt med oss, så retter vi opp i dette i vårt system.

Kan jeg endre adresse på ordren min?

Du kan endre adressen på ordren din så lenge vi ikke har behandlet ordren. Ta kontakt med oss på telefon 92054401 eller kontakt@isbla.no så retter vi opp i dette om mulig.

Kan jeg endre på ordren min?

Du kan endre ordren din så lenge vi ikke har behandlet ordren. Vi kan ta bort produkter fra ordren, men vi kan ikke legge til produkter. Ønsker du å legge til produkter må du legge inn ny ordre. Skriv gjerne i kommentarfeltet at du allerede har lagt inn en ordre, så skal vi gjøre så godt vi kan med å sampakke ordrene uten å belaste deg for mer frakt enn nødvendig.

Jeg har ikke mottatt min ordre. Hva gjør jeg?

Når du bestiller mottar du et sendingsnummer. Dette kan du bruke til å spore pakken din hos bring.no.  Noen ganger er det forsinkelser i postgangen som f.eks ved Black Friday i slutten av november, ved juletider og av og til ved ferieavvikling, da bør man beregne noen forsinkelser for å motta varer som er bestilt. 
Du kan også kontakte oss på kundeservice telefon 920 54 401 eller på mail kontakt@isbla.no, så hjelper vi deg gjerne. Ta alltid kontakt om oppdateringen på sporingsnummeret på Bring ikke har hatt bevegelse de siste dagene.

Kan jeg spore ordren min?

Ja, du kan spore ordren via sendingsnummeret du mottar ved bestilling av varer.

Jeg har fått varen, men ikke faktura. Hva gjør jeg?

Har du betalt med Klarna faktura og ikke mottatt noen faktura? Det kan ha flere årsaker. En årsak kan være at selve betalingen av ordren skjer egentlig ikke før i det øyeblikket vi har pakket og godkjenner ordren i systemet. Først da sendes betalingen til Klarna, og Klarna sender ut faktura. En annen årsak til at du ikke har mottatt faktura, er at mailen med faktura kan ha havnet i din søppelpost i mailen din. En tredje årsak kan være tekniske problemer hos oss eller Klarna og dermed har ikke fakturaen blitt sendt ut slik den skulle. Vennligst ta kontakt med oss om du ikke finner faktura eller har ventet i flere enn 5 dager etter bestilling.

Tester og terapeuter:

Må man ha terapeut for å handle på isblå.no?

Nei, du trenger ikke å ha terapeut for å handle hos oss. Vi anbefaler det, for en terapeut er utdannet og har erfaring med kosttilskudd, ernæring og helse og kan hjelpe deg på veien til din beste helse.

Hva er fordelene med å ha en terapeut?

Det er mange fordeler med å ha en terapeut. En terapeut vil kunne tilby deg tester og hjelpe deg med å tolke testene for å finne ut hva du kan trenge av mat, kosttilskudd og annet. En terapeut vil etter hvert kjenne deg og kunne bidra med sin erfaring for å hjelpe deg på best mulig måte. En terapeut har gjerne også et nettverk å konsultere med hvis h*n står fast i en sak, og trenger hjelp til å finne ut hva som er til det beste for deg som klient

Må man ta hårmineralanalyse for å kunne kjøpe eller bruke Sano Helseprodukter?

Nei, men vi anbefaler alle å ta en hårmineralanalyse for å vite nøyaktig hvilke produkter som er riktig for deg. I lengden vil det være den beste løsningen for både helsen og lommeboka, for i verste fall kjøper du produkter som du tror er bra for deg, men som kan gjøre ubalanser ytterligere ubalanserte fordi det er andre næringsstoffer din kropp trenger.

Hvor finner jeg en oversikt over alle terapeutene?

På landsoversikten over alle terapeutene som på ulike vis er tilknyttet Isblå, kan du søke etter terapeut via navn eller fylke, for eksempel.

Hvordan finne fram i butikken?

Jeg finner ikke produktet jeg leter etter, hva gjør jeg?

Er det et produkt du vet vi har hatt, men som du ikke finner igjen i oversikten? Vet du navnet på produktet kan du bruke søkefeltet øverst på siden.  I noen tilfeller går produkter ut av sortimentet, og da vil de bli tatt ut av produktlistene i nettbutikken. Finner du det fortsatt ikke etter å ha brukt søkefeltet, ta kontakt med oss, så finner vi ut av det sammen.

Hvorfor fungerer ikke rabattkoden?

Kontroller at du har tastet rabattkoden riktig, og brukt små og store bokstaver der det er krevd. Rabattkoder fungerer for det meste kun en tidsbestemt periode. Ta kontakt om du er usikker.

Hvordan holder jeg meg oppdatert på nyheter, tilbud og eventuelle rabattkoder?

For å holde deg oppdatert på nyheter fra vår nettbutikk kan du melde deg på vårt nyhetsbrev.
Du kan også like vår Facebook-konto og vår Instagram-konto, det setter vi stor pris på!